27 Aralık 2007 Perşembe

Fidanlık Sokağı

Bahar Balköse

Gözlerimi kapatıyor, çocukluğuma gidiyorum, birer birer uçuşuyor anılar.
Doğduğum yer, güzel Karşıyaka’mın Fidanlık sokağı O güzel şirin evimizi düşünüyorum…
Karşı köşede Giritli Mihter teyzenin masalsı evi, bahçe kapısını açıyorum,
Mis kokulu mum çiçekleri karşılıyor geleni,
Mihter teyze güler yüzüyle açıyor kapıyı
Zihni Bey amcaya gazete getiriyorum, içeri alıyorlar beni.
Antika eşyalarına bayılıyorum, aynalara lambalara hayranlıkla bakıyor,
sallanan koltukta keyifle sallanıyorum.
Sonra bahçesine çıkıyorum evin,dut ağacına, erik ağacına tırmanıyorum.
Ağaçtan koparıp yemek ne kadar zevkli
Herkesin evi bahçeli, meyveli çiçekli.
Yasemin gül kokuyor sokaklar,
Komşular kocaman bir aile sanki.
Sokak satıcıları sıra ile boy gösterir, Kış akşamları tahincinin sesi ne hoş gelir.
Pamuk helvacı manilerle dolaşır; ”Nerede paralar.. açılmasın aralar”
Sütsan’cı beyaz, tahta arabasıyla nefis Sütsan dondurmaları satar.
Ege’nin ünlü çipuraları babamız tarafından tutulur.
Meyve, sebze arka sokaklardaki bostanlardan alınır.
Fidanlıktan çok sevdiğimiz çiçekler, dayanılmaz toplanır. Biz önde bekçi arkada
koşmacaya başlanır.
Belli günler çeşmelerden Yamanlar suyu akar. Şişelere dolar.
Domatesin suyu çıkarılır afiyetle içilir.
Buca üzümünü atlı bahçevan kapımıza getirir.
Yaz günleri KSK önünden denize girilir.
Yalıdaki köşkler hayranlıkla seyredilir.
Bazı akşamlar ailece Karşıyaka çarşısına yürünür.
Deniz kenarındaki gazinoya oturulur.
Dönüşte eve faytonla gelinir.
Akşam gezmelerine ”müsaitlerse” gidilecek haberi, tarafımdan verilir.
Özellikle değerli öğretmenler Mithat Hoca ve kardeşi Fikret hanımlara
sevinerek gidilir. Çünkü orada pralinli parmak çikolata ikram edilir.
Yan sokaktaki ünlü Reşadiye fırını gevreğinin kokusu her yere yayılır.
Tadına tüm Karşıyaka bayılır.
Mahallenin sineması; Reşadiye Rüyam , Açıkhava
Mahalleli yaz akşamları orada,
Koro halinde çiğdem çıtlatılır. Buz gibi gazozlar patlatılır.
Her akşam, senenin en muazzam filmi oynatılır.
Birlikte gülünür, birlikte ağlanır. Sonra diğer akşamlar sırasıyla;
Simeranya, Hayal, Beyazıt , Gül, Zafer, İpek sinemaları dolaşılır. Evlere neşe ile ulaşılır.
Gözlerimin önünden geçip, anılarda kalan yaşantım. Bana sonsuz mutluluk veriyor.
Karşıyakalı olmanın, Karşıyaka’da doğmanın bir ayrıcalık olduğunu düşünüyorum.
Karşıyaka 2007-12-09

Hiç yorum yok: